Zum Inhalt
Sitzung beenden
Schrift
klein
Schrift
normal
Schrift
groß
Navigation
Startseite
Bestände/Sammlungen
Literaturlisten
Digitale Angebote
Kontakt
Hilfe
Suchbegriff
Suchbereich
Aktuelle Seite:
Vollanzeige
Druckversion
Drucken
Abbrechen
Aktuelle Seite:
Disrupting schools : transnational art education in the nineteenth century / edited by France Nerlich & Eleonora Vratskidou
Gesucht wurde mit: PPN=1789104424;, Treffer: 1
Katalogangaben
Zitierlink
Medienart
[Band]
Art/Inhalt
Aufsatzsammlung
Titel
Disrupting schools : transnational art education in the nineteenth century / edited by France Nerlich & Eleonora Vratskidou
Person
Nerlich, France [HerausgeberIn]
Bratskidu, Eleonōra [HerausgeberIn]
Veröffentlichung
Turnhout : Brepols, Januar 2022
Umfang / Format
226 Seiten : Illustrationen
Sprache
Englisch
ISBN
978-2-503-57031-0
Nummer
1295848829 (ID-Nr. OCLC)
1105596511
1789104424 (K10Plus-Nummer)
Schriftenreihe
(XIX - Studies in nineteenth-century art and visual culture)
Schlagwörter
Europa
Paris
Kunst
Künstler
Kunstakademie
Bildungsreise
Mobilität
Geschichte 1800-1900
Systematik
Ki 06 Bildende Kunst: Klassizismus und 19. Jahrhundert
SK A 4 Geschichte und Methode der Kunstwissenschaft * Kunsttheorie * Ästhetik
Inhalt
The category of the "national school”, paramount for the emerging discipline of art history in the 19th century, tended to dismiss the crucial encounters, confrontations and exchanges prompted by the fact that artists commonly travelled abroad, especially for the purposes of education and training. The aim of this volume is to address the complexities of this under-researched phenomenon, shedding light on the motivations and impact of transnational art education on artists' careers, on the actors and educational institutions involved (e.g. state-run academies, private schools or studios, museums, outdoor practices) and on the growing international networks connecting artists, patrons, collectors, dealers, critics and scholars. Even though the nation was a major category for historical actors of the period, it is essential to question the validity of the national framework as an analytical tool for current scholarship: our aim is therefore to propose a new reading of 19th-century art worlds based on the idea of circulations, entanglements and revised geographies
Enthaltenes Werk
Transnational art education, or how to rethink the history of nineteenth-century art / France Nerlich and Eleonora Vratskidou. - (2021), 7-25
From Copenhagen to Rome : the german edition of Pierre-Henri de Valenciennes' treatise for travelling landscape painters / Claudia Denk. - (2021), 43-55
¬A¬ german spin-off of french studio practice : Karl Wilhelm Wach and the 'new' Berlin school of painting / Stéphanie Baumewerd. - (2021), 57-67
Caroline Pockels's 'peaceful Campagne in Paris' : A Braunschweig portrait artist in the french capital, or the merits of the ordinary / Gitta Ho. - (2021), 99-113
Gottfried Semper : teaching and writing on the move / Elena Chestnova. - (2021), 151-163
URL zum SWB
PPN 1789104424
Inhaltsverzeichnis
Link zum Inhaltsverzeichnis
Merkliste
Merkliste befüllen/leeren
Durch Anklicken der in der Trefferliste zuvor "aktivierten Merkliste" mit einem leeren Stern wird das Medium in die Merkliste aufgenommen, durch Anklicken der Merkliste mit einem gefüllten Stern wird das Medium aus der Merkliste entfernt.
Merkliste
Weitere Infos
Titel exportieren
Exemplarangaben
Standort
Signatur
Bestellmöglichkeit
Verfügbarkeit
Magazin
4˚ Ki 202/226
Standardleihe
Verfügbar